Werkgelegenheid

 

 

 Jobbeschrijving : Research Marketeer

  
Context :


Dedicated is een marktonderzoeks- en opiniepeilingsinstituut dat voornamelijk in België actief is en al 35 jaar bestaat. Ons bedrijf is er een op mensenmaat dat zijn mensen wil empoweren. Daarom staat autonomie en verantwoordelijkheid van elke werknemer bij Dedicated centraal. Onze missie is om onze klanten te begeleiden. Vanaf de conceptie van hun onderzoeksonderwerp tot aan het uitvouwen van concrete en gebruiksklare aanbevelingen. Dat vraagt dat we ons continu aanpassen aan de maatschappij en aan wat klanten zoeken door innovatieve en op maat gemaakte oplossingen uit te werken (tailor-made approach). Deze bieden klanten een diepgaandere lectuur van de resultaten. Een lectuur die verdergaat dan veronderstellingen, clichés en evidenties.

 

Jouw functie :

 

Als Research Marketeer krijg je kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksprojecten toevertrouwd. Die voer je volledig – van de conceptie van het onderzoeksonderwerp tot aan de presentatie van de resultaten – uit in nauwe samenwerking met de teamverantwoordelijke.


Jouw taken :

 

De meest courante taken bij deze projecten :

 

  • Jouw teamverantwoordelijke of de directie vertrouwt je projecten toe. Als Research Marketeer doe je al het nodige om het project uit te voeren en de klant zo tevreden mogelijk te stellen.
  • Als Research Marketeer maak je optimaal gebruik van de bedrijfsmiddelen om de deadline en het budget voor uitvoering van het project na te leven en streef je de hoogste kwaliteit na. Je waakt erover dat de instructies en procedures voor de onderzoeken die je leidt worden nageleefd.
  • Als "Research Marketeer" sta je in voor de opvolging en de communicatie met de klanten rond de uitvoering van hun projecten.
  • Als "Research Marketeer" stel je vragenlijsten op of pas je die aan (samen met de projectverantwoordelijke).
  • Bij kwalitatieve onderzoeksprojecten – m.a.w. met als voornaamste bevragingsmethode face-to-facegesprekken, focusgroepen en/of mystery shopping – communiceer je als Research Marketeer alle nodige elementen (briefing met onderzoeksdoelstelling en profiel van de te rekruteren respondenten, vragenlijsten, veldwerkinstructies enz.) aan de Field Supervisor (mondeling of geschreven). Die zorgt ervoor dat het project wordt uitgevoerd en levert na afloop de ruwe resultaten aan jou de Research Marketeer waarna jij deze gegevens verwerkt. Nog in het kader van kwalitatieve onderzoeken:
    • Als Research Marketeer gebeurt het dat je testinterviews, face-to-face-interviews of een focusgroep uitvoert (in je moedertaal).
    • Als Research Marketeer check je ook regelmatig de goede opvolging van de rekrutering en de uitvoering van de interviews door het veldwerkteam.
  • Voor de kwantitatieve onderzoeksprojecten – m.a.w. met als voornaamste bevragingswijze telefoon of internet – zorg je als Research Marketeer voor de volledige opvolging van het project (zoals het invullen van de vragenlijsten door de panelleden, de toepassing van de kwaliteitscontroles enz.). Nog in het kader van kwantitatieve onderzoeken:
    • Zorg je er bij telefonische projecten als Research Marketeer voor dat de supervisor van het callcenter de vragenlijst en alle nodige instructies heeft. Je brieft bovendien de telefoonenquêteurs/-enquêtrices die op het project worden gezet.
    • ...
  • Voor de projecten waarbij dit nodig is, zorg je als Research Marketeer voor de programmering van de vragenlijst in onze bevragingssoftware en voor de online reporting van de follow-up.
  • De Research Marketeer stelt de teamverantwoordelijke op de hoogte van alle problemen of moeilijkheden die tijdens de uitvoering van onderzoeken opduiken. Dat doet de Research Marketeer steeds op een proactieve manier om zo problemen of moeilijkheden verder in het proces te vermijden of in te perken.
  • De Research Marketeer is verantwoordelijk voor het volgen van de onderzoeksmethodologie of uitvoeringsmodaliteiten die in de offerte werden voorgestaan. Vindt de Research Marketeer echter dat het gezien de omstandigheden nodig is om deze te veranderen, dan kan die wijzigingen aan de teamverantwoordelijke of de directie voorstellen
  • Op het einde van het veldwerk (m.a.w. na het verzamelen van de gegevens) verwerk en analyseer je als Research Marketeer de resultaten en stel je de onderzoeksrapporten en geschreven presentaties op. Het gebeurt ook dat je als Research Marketeer de resultaten van de onderzoeken waarvoor je verantwoordelijk bent aan de klant presenteert.
  • De Research Marketeer zorgt ervoor dat alle bestellingen bij externe leveranciers door iemand van de directie worden goedgekeurd.
  • Na afloop van het project doe je een debriefing met je teamverantwoordelijke om de positieve en negatieve elementen naar voren te brengen. Zo kijken jullie samen wat er beter kan bij het uitvoeren van gelijkaardige projecten.
  • Als Research Marketeer doe je het archiefwerk (elektronische en papieren dossiers) van de projecten waar je verantwoordelijk voor bent. Je zorgt ervoor dat de geldende normen bij archivering worden nageleefd.

De specifieke verantwoordelijkheden:

 

  • Volledige uitvoering van de onderzoeken waarvoor je verantwoordelijk bent.
  • Operationele organisatie / planning van de onderzoeken waarvoor je verantwoordelijk bent.
  • Rechtstreekse communicatie en opvolging van het project met de klant.
  • Presentatie van de resultaten en aanbevelingen aan de klant.

Jouw profiel :

 

Taalvaardigheden:

  • Nederlands en Frans: een van deze is je moedertaal en idealiter goede geschreven en gesproken kennis van de andere taal.
  • Engels: goede geschreven en gesproken kennis.

Karakter / persoonlijkheid:

 

  • Wees jezelf, dat is wat telt!

 

Als projectleider heb je :


  • Zeer goede kennis van het Office-pakket:
    • EXCEL: opmaken van tabellen, mappings, monitoring en goede kennis van de voornaamste Excel-formules.
    • WORD : opmaken van aanbevelingsrapporten.
    • POWER POINT : opmaken van volledige en synthetische (grafieken) analyserapporten
  • Ervaring in marktonderzoek en marketing, reclame of gelijkgesteld.
  • Een ervaring in projectbeheer.
  • Kennis van marktonderzoekstools is een plus.

 

Andere :

 

  • Je hebt een rijbewijs B (of je bent bezig om je rijbewijs te behalen).

 

 

GEINTERESSEERD ? SOLLICITEER HIER

 

 

 

 

 

 

ZIJ VERTROUWEN OP ONS

Deze website maakt gebruik van cookies De website van Dedicated gebruikt functionele cookies. In het geval van het analyseren van websiteverkeer of advertenties, worden ook cookies gebruikt voor het delen van informatie, over uw gebruik van onze site, met onze analysepartners, sociale media en advertentiepartners, die deze kunnen combineren met andere informatie die u aan hen heeft verstrekt of die zij hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun diensten.
Toon details Verberg details
Selectie toelaten Alle cookies toelaten